چهار سوی ذهن

همه ما محتاج یک انقلاب درونی هستیم.در معادله زندگی آینده هیچ وقت با گذشته برابر نیست

چهار سوی ذهن

همه ما محتاج یک انقلاب درونی هستیم.در معادله زندگی آینده هیچ وقت با گذشته برابر نیست

قدرت ذهن

اگر چشم بینا داشته باشید حقیقت را نشانتان داده اند اگر هدایت می طلبید شما را هدایت کردند اگر گوش شنوا دارید حق را به گوشتان خواندند.(حضرت علی ع / حکمت ۱۵۷) 

 تمام آنچه را که در اطراف خود می بینید و گمان می کنید که خودشان ایجاد شده اند بازتاب اندیشه های خودتان است

این آیه را به خاطر داشته باشید:

یقینا خداوند آنچه را که در آسمان ها و زمین است در اختیار شما قرار داده است

انسان به طور مستقیم نمی تواند اوضاع و شرایط را انتخاب کند اما می تواند اندیشه هایش را آگاهانه برگزیند و در نتیجه به طور قطع اوضاع و شرایط دلخواهش  را بیافریند پس شما همان چیزی خواهید شد که فکر می کنید به قول مولانا:

ای برادر تو همه اندیشه ای                                  ما بقی تو استخوان و ریشه ای

گر بود اندیشه ات گل گلشنی                              ور بود خواری تو هیمه گلخنی

حضرت علی ع می فرمایند:

"جهان هر کس به اندازه وسعت فکر اوست "

چیزهایی که در زندگی خود دارید خودتان جذب کرده اید و این توسط افکار و تصاویری که در ذهن دارید به سمت شما جذب می شوند دقیقا مانند آهن ربا به هر چیزی که بیشتر فکر کنید و روی آن تمرکز کنید و احساساتتان شدیدا درگیر آن شود به سوی شما جذب میشود شاید این سخن خوشایند شما نباشد اما بدانید تمام چیزهایی که در زندگی دارید و از آن ناراضی هستید توسط خود شما جذب شده اند مانند بدهی، تصادف، دعوا، اختلاف و....

بیشتر انسانها این کار را به صورت نا خودآگاه انجام می دهند چون روی افکار خود کنترلی ندارند. حال امکان دارد فکر کنید که باید روی تمام افکار روزانه خود کنترل داشته باشید و فکر این کار شما را به استرس بیندازد، اما فقط کافی است به احساسات خود توجه کنید در این صورت متوجه می شوید که چه چیزی را به سوی خود جذب می کنید .وقتی احساسات خوب (امید، خوشحالی، عشق)دارید یعنی چیزهایی را که می خواهید، دارید به سوی خود جذب می کنید پس هر زمان دیدید که حس خوب ندارید (احساس گناه، ناامیدی، عصبانیت و.....)بدانید که افکار فعلی شما با خواسته تان هم جهت نیست پس هر چه احساس بهتری داشته باشید جهت گیری افکارتان درست تر است و بر عکس.

آنچه را که احساس می کنید به سوی خود جذب می کنید نه فقط آنچه را که به آن فکر می کنید.

به همین دلیل است که بیماران مریض تر، ثروتمندان پولدارتر و فقیران نادارتر می شوند ؛به خاطر چیزهایی که اکثرا و به طور مستمر و غالب احساس می کنند. پس خودتان را در وفور نعمت ببینید به زودی جذبش می کنید ناخودآگاه تان به شما پاسخ خواهد داد و خواسته شما پدیدار خواهد شد.

اندیشه های شما اجباری نیستند بلکه این شما هستید که تصمیم می گیرید به چه چیزی فکر کنید و اتفاقات،شرایط و دنیای پیرامون شما نتیجه همین تصمیم آگاهانه و اختیاری شماست.زندگی مانند آینه ای است که اندیشه های شما را به خودتان باز می گرداند.

به قول مولوی:

این جهان کوه است و فعل ما ندا                                  سوی ما آید نداها را صدا

اکثر انسانها خواهان بهبود اوضاع و شرایط هستند اما تمایلی به بهبود اندیشه هایشان نشان نمی دهند.شرایط و وقایع بیرونی دقیقا خودشان را با اندیشه ها و تصاویر ذهنی شما هماهنگ می کنند.اگر از وقایع و شرایط پیرامون خود ناراضی هستید نحوه تفکرات خود را تغییر دهید.

یکی از دلایلی که در زندگی خود چیزهایی را می بینید که نمی خواهید این است که با دیدن آن فقط به این فکر می کنید که آن را نمی خواهید و با تمام وجودتان فریاد مخالفت می زنید و جالب اینکه ذهن شما آن را جذب می کند حتی اگر کوهی از بدهکاری ها باشد،قبض جریمه باشد،شلوغی،بیماری،چاقی و..... باشد. وقتی نشسته اید و به چیزی فکر می کنید و روی آن متمرکز می شوید ناخودآگاهتان تمام قوای خود را برای آوردن آن به زندگی شما بسیج می کند پس روی چیزهایی که نمی خواهید تمرکز نکنید.وقتی روی چیزی با احساسات شدید متمرکز می شوید باعث می شود که آن چیز سریعتر اتفاق بیفتد.

آناتول فرانس می گوید:

همه بدبختی ها از درون خودمان برمی خیزند و مسبب آنها خودمان هستیم و ما فکر می کنیم که آنها از بیرون می آیند،حال آنکه در درون خودمان و با ذهن خودمان ساخته می شوند.

به قول صایب:

از درون سیه توست جهان چون دوزخ                دل اگر تیره نباشد همه دنیاست بهشت

زندگی دقیقا همانگونه است که فکر می کنید و هر اندیشه ای به نوعی در زندگی تان ظاهر می شود.

زندگی زیباست ای زیبا پسند                           کزنده اندیشان به زیبایی رسند

آنقدر زیباست این بی بازگشت                         کز برایش می توان از جان گذشت

اعتقاد به شعر فوق باعث شادی و موفقیت می شود و باور داشتن اشعار زیر باعث بدبختی و سختی زندگی:

زندگی قصه تلخی است که از آغازش             بس که آزرده شدم چشم به پایان دارم

انسانهایی که مدام با اوضاع و افرادی که باب میلشان نیست به نبرد برمی خیزند نمی دانند که مشغول پیکار با معلول هستند و تا علت را از بین نبرند در این نبرد موفق نمی شوند تا زمانی که با دست پیش می کشند و با پا پس میزنند دارای چیزی نخواهند شد

سختی و آسانی زندگی به نوع اندیشه های شما بستگی دارد پیامبر اکرم (ص ) می فرمایند: "زندگی را آسان بگیر تا روزیتان افزایش یابد.

منبع:مجله راه موفقیت

نظرات 1 + ارسال نظر
داداش (ه ، ک ) شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:15 ب.ظ

سلاااااااااااااااااااااااااام
ما اومدیم بهت کله زدیممممممممممممممم
داداش (ول)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد