چهار سوی ذهن

همه ما محتاج یک انقلاب درونی هستیم.در معادله زندگی آینده هیچ وقت با گذشته برابر نیست

چهار سوی ذهن

همه ما محتاج یک انقلاب درونی هستیم.در معادله زندگی آینده هیچ وقت با گذشته برابر نیست

شناخت ذهن انسان(قسمت دوم)

از دست دادن فرصت اندوهبار است .(حضرت علی ع / حکمت ۱۱۸) 

  *راهکاری برای تثبیت تصاویر ذهنی
  

چگونه قدرت رویا پردازی و تخیل خود را افزایش دهیم ؟  

همین حالا بنشینید  ویک تنگ کوچک شیشه‌ای رامجسم کنید . تصور کنید شما یک  ماهیگیر هستید  در کناررودخانه ای  با آبی زلال. اگر تصاویر و تخیلات شما ضعیف است یک شی ء ،مثلاً لیوان را جلوی چشم خود بگیرید. چشمتان را ببندید . حالا آن را مجسم کنید و تا پیدا کردن تمام جزئیات در اندیشه خود این عمل را تکرار کنید .حال برای خود تصویر ذهنی جدید را مجسم کنید. مثلا یک گل سرخ.ازخود چه انتظاری دارید؟ هم اکنون مجسم کنید در اوج اقتدار و نهایت قدرت مشغول قدم زدن هستید .

از معجزه تصویر  ذهنی می توان در پیروزی  مسابقات ورزشی ، فروش بیشتر ، موفقیت در تحصیل ، ارتباط صمیمی تر با خدا و خوشبختی و موفقیت نهایی استفاده کرد.شما که در راه اول هستید، ناامید نشوید . باور کنید که موفق می شوید . به خودتان فرصت دهید  و تمرینات  راهر روز تکرار کنید . شما باید کم کم به افکار مثبت عادت کنید ، به افکارمثبت خود فکر کنید  و آن ها را از یاد نبرید و با امواج منفی آنگونه که گفته خواهد شد مبارزه کنید  و نکات زیر را  را به یاد داشته باشید:

۱.دل ما همیشه به طرف اندیشه ها می رود
.

۲.ضمیر ناخود آگاه
در محیط مثبت رشد می کند.

۳.در محیط مثبت رشد کردن ، باعث ایجاد قدرت می
شود.

۴.کلمات مثبت را همیشه به کار گیرید
.

۵.تصور کنید امروز
نخستین روز  زندگیتان است.

6.افکار مثبت را بپذیرید و به آنها خوش آمد
بگوئید . 

 ازخداوند کمک بخواهید تا موفق شوید و باور کنید  که موفق می شوید. حواستان باشد نگرش مثبت به معنی ندیدن زشتی ها  و نقص ها نیست ، بلکه به معنی درست دیدن نقص ها و دست یابی  به راههای رفع آنها است .وقتی می توانیم به رفع نقص ها بپردازیم و به آنها فکر کنیم  که به آنها با دیدی مثبت نگاه کنیم . 

 افکار منفی : هر فکری  که شما را می آزارد ، عصبی می کند ،می ترساند و آرامش شما را بر هم می زند یک فکر منفی است . چنان چه شما به طور ذهنی در برابر زندگی به مقاومت بپردازید تراکم عاطفی در ضمیر باطن شماخفه خواهد شد و موجب پدیدار شدن شرایط منفی می گردد.اگر در ذهن مان خود را کم هوش ببینیم همین طور عمل خواهیم کرد  و در رفتار بیرونی ما این کم هوشی دیده خواهد شد. افکار منفی ، حاصل خاطرات منفی و گذشته قابل تغییرنیست . علت ضعف روانکاوی این است که گاه با هیپنوتیزم  و روش های مختلف سعی در  به یاد آوردن تجارب تلخ  گذشته دوران طفولیت بیمار و زدودن آنهامی کنند. در صورتی که آن تصاویر را بر می گردانند و این همان موج منفی است.امواج منفی در تمام شرایط  به انسان هجوم می آورد و او را تحت فشارقرار می دهد. متأسفانه بسیاری از ما عادت کرده ایم  که منفی ببینیم و منفی بیندیشیم . 

در چند روز آینده راهکار هایی برای مقابله با امواج منفی ارائه می دهیم. 

  

                                                                                           ادامه دارد......

نظرات 2 + ارسال نظر
حسین شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:25 ب.ظ http://1w1p.blogsky.com


سلام
دلم میخواد بازدیدکننده های خودت رو به این صفحه معرفی کنی تا نظرشون رو راجع به آیه قران بگن. ضمنا خودت هم نظرت رو راجع به نظراتی که تا حالا داده شده بگو

http://1w1p.blogsky.com/pages/ankabut64

موفق باشی

حسین یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:38 ق.ظ http://1w1p.blogsky.com

سلام
ممنون از لطف بی اندازت.
نظرت رو تو همون صفحه ثبت کردم. نظر خودم رو هم در مورد مطلبی که فرستادی زیرش نوشتم. ممنون میشم جوابمو بدی.
باز هم به خاطر همه چی ازت ممنونم.

سلام خواهش می کنم کاری نکردم هر کمکی از دستم بر بیاد برای ترویج و شناخت قرآن انجام خواهم داد امیدوارم همه ما روز به روز شناخت بیشتری از قرآن پیدا کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد