چهار سوی ذهن

همه ما محتاج یک انقلاب درونی هستیم.در معادله زندگی آینده هیچ وقت با گذشته برابر نیست

چهار سوی ذهن

همه ما محتاج یک انقلاب درونی هستیم.در معادله زندگی آینده هیچ وقت با گذشته برابر نیست

شناخت ذهن انسان(قسمت سوم)

 خود پسندی یکی از حسودان عقل است.(حضرت علی ع/حکمت ۲۱۲) 

   *با امواج منفی مقابله کنیم 

  راه های مقابله با امواج منفی :
۱.هر گاه امواج منفی به
سراغتان آمد با همه توان ، آهسته و یا بلند فرمان بدهید : ایست.

۲.هر گاه موج منفی وارد وجودتان شد ، می توانید به آن فرمان دهید : بعدی .

۳.یک کش
ساده تهیه کنید ( کشی که معمولاً در ایران به دور بسته های اسکناس می بندند) ، آن را به دور مچ دست خود بیاندازید و با ارسال امواج منفی  ازسوی اندیشه هایتان و یا از طرف دیگران ، آن را بکشید و محکم رها کنید .شوک حاصل از این کار  به شما یادآوری می کند که ممکن است به ورطه منفی نگری سقوط کنید  و حتی بعد از مدتی با نگاه کردن به مچ دستتان می‌توانیددریابید که به چه اندازه امواج منفی به سوی شما و ضمیر ناخودآگاه‌تان هجوم آورده است و شما تنها با استفاده از این تکنیک ساده ، که من آن را کش کش نامیده‌ام ، می‌توانید از آنها رها شوید.  

اما راههای دیگری نیز برای مبارزه با امواج منفی وجود دارد .مجسم کنید اندیشه های منفی شما کمرنگ و محو شده و اندیشه‌های مثبت تان بزرگ و پرنورتر می‌شود. برای مثال ، اگرفکر می کنید که نمی‌توانید در جمعی سخنرانی کنید ، تصور کنید آن فکر منفی را روی تخته سیاه نوشته اند و شما آن را پاک می کنید و یا اینکه فکر کنیداین امواج را درون بادکنکی قرار داده‌اید و آنها را به دوردستها می‌فرستید . 

آنتونی رابینز برای دور کردن افکار منفی پیشنهاد می‌کند که 10 روز روزه فکری بگیرید و در آن 10 روز از هرگونه فکر ، احساس ، کلمه، پرسش و یا مثالی که جنبه های منفی داشته باشد ، دوری کنید.
توجه داشته باشید : برای تثبیت هر عادت ، 21 روز زمان کافی است. هر
روز صبح جملات جادویی تکرار کنید.به جای فکر کردن به مشکلات ، به راه حل ها فکر کنید.همچنین از سه تکنیک: ایست ، بعدی و کش کش استفاده کنید و از خودسؤالات مثبت بپرسید. اندیشه های خود را تغییر دهید تا زندگی‌تان تغییر کند ضمن آنکه نباید اجازه دهید افکار منفی شما را محاصره کند، مثبت فکر کنیدتا زندگی تان مثبت شود. و اما جمله ای جادویی برای شما :  پروردگارا ! دراین هفته یاد آورم باش که چشمانم برای دیدن است نه برای بستن، چشمانم رابرای دیدن حقایق گشوده دار.

*  
جادوی کلمات 

درتمامی ادیان بر روی استفاده صحیح از کلمات بسیار تأکید شده است. نقطه شروع یعنی دعوت مردم از طریق کلمات بوده و اصولاً سخنانی اثرگذار و ماندگار شده اند که در دل ها نفوذ کرده اند.خدا نیز تنها به واسطه کلمات با انسان ها ارتباط داشته است. «در ابتدا کلمه بود، کلمه نزد خدا بود، کلمه خدا بود»
عیسی مسیح (ع) می فرماید
: از روی سخنان توست که عادل شناخته خواهی شد و ازسخنانت بر تو حکم خواهد شد پس زندگی و مرگ هر دو در قدرت زبان است.
بااین اوصاف می توان به ارزش و اهمیت
استفاده صحیح از کلمات پی برد. حال به شما می گوئیم که با استفاده از کلمات جادویی می توانیم به هر چه میخواهیم، دست یابیم و تنها شرط تأثیر کلمات در موفقیت ما این است که نسبت به آنچه می گوئیم با تمام وجود باور و ایمان داشته باشیم و باور و ایمان زمانی در انسان به وجود می آید که تمام ذهنیات منفی و حب و بغض هایی که دید انسان را محدود می کند از میان برداشته شود و با نگاه خالص و توأم باآرامش عمیق به دنیا بنگریم.آنگاه امواج مثبت پرقدرت از کائنات به سوی انسان گسیل می شوند و عشق و ایمان را جاری می کنند. هرچه ایمان و مثبت نگری ما مستحکم تر و کامل تر باشد ، قدرت روحی ما افزایش می یابد و مازودتر به خواسته های خود می رسیم. پس انسان با معجزه کلام، قدرت آن رادارد تا در یک آن، وضعیت ناخوشایندی را که برایش ایجاد شده ، از میان بردارد و شادمانی را به جای اندوه، ثروت را به جای فقر و مثبت بودن را به جای منفی بودن برگزیند.وقتی با تأکید بر خصوصیات مثبت شخصی، وی را مورد ستایش قرار می دهیم، در او نیرویی به وجود خواهد آمد که باعث نشاط،انرژی و قدرت می گردد؛ پس ، کلمات ، تأثیر مستقیمی بر اندیشه‌ها دارند و این اندیشه ما است که باورها را می سازد. اساساً وجود ما از باورها تشکیل شده است. اگر به صورت عمیق در وجود خود نظاره کنیم، در خواهیم یافت که آنچه باعث شکل گیری ما می‌شود و اندیشه های ما را به وجود می آورد؛ قبل ازاین که مادی باشد، معنوی است. 

 کلام تو عصای معجزه گر تو است، سرشار از سحر و اقتدار .         (کاترین پاندرا) 

 نویسنده : استاد احمد حلّت

منبع:انجمن های تخصصی  (central clubs )

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین دوشنبه 5 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:36 ق.ظ http://1w1p.blogsky.com

سلام
مطلب جالبی رو اشاره کردی.
از روزه فکری خیلی خوشم اومد.
در پناه حق

ممنونم
آره منم با شما موافقم همانطور که روزه فواید زیادی برای جسم داره مسلما روزه فکری هم فواید بسیاری برای روح انسان خواهد داشت که در دین ما هم به این اشاره شده که وقتی روزه هستیم همه اعضای بدنمان باید روزه باشد تا به طور کامل از فواید روزه داری بهره مند شویم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد