چهار سوی ذهن

همه ما محتاج یک انقلاب درونی هستیم.در معادله زندگی آینده هیچ وقت با گذشته برابر نیست

چهار سوی ذهن

همه ما محتاج یک انقلاب درونی هستیم.در معادله زندگی آینده هیچ وقت با گذشته برابر نیست

رازهای ذهن

 این دلها همانند تن ها خسته می شوند برای نشاط آن به سخنان تازه حکیمانه روی بیاورید.(حضرت علی ع / حکمت ۱۹۷)

  رازهای شگفت انگیز ذهن انسان  

 ذهن شما همه چیز را کنترل می کند ... پس باید رازهای درون ذهنتان را بدانید .. مغز ما یک دینام هزار ولتی است که متاسفانه  اکثرمان بیش از یک چراغ موشی از آن استفاده نمی کنیم.( ویلیام جیمز) 

به نظر شما مغز انسان چگونه کار میکند ؟ ایا میدانید مغز انیشتین چند برابر مغز یک انسان معمولی بود؟ آیا می دانید قضیه نسبیت انیشتین ناشی از قدرت ذهن و خلاقیت او بوده؟؟ به نظر شما او به چه نکاتی  از ذهن خود پی برده بود ؟ آیا میدانید  رییس جمهورهای دنیا  از رازهای قدرت ذهن استفاده می کنند ؟ بزرگترین راز جهان هستی را کشف کنید با دانستن رازهای ذهنتان به  رازهای موفقیت خواهید رسید .

ذهن انسان همه چیز را کنترل می کند . ادراکات، تصورات ، تفکرات ، اعتقادات . بطور کلی تمام جنبه های شناختی رفتار انسان تحت کنترل است. جهان و هر آنچه  که در آن موجود است، ازطریق تصورات ما در ذهن انعکاس می یابد. ما می توانیم از طریق  روشهای کنترل ذهن این تصورات را تغییر دهیم و آن وقت خواهیم دید که واقعیت های زندگی ما نیز دستخوش تغییر خواهند شد، یا به زبان دیگر اگر ما توان آن را داشته باشیم که ذهن خودمان را تحت کنترل در آوریم قادر خواهیم بود دنیای مطابق با آرمانها و ایده آل های خودمان بسازیم.   جواب بزرگترین پرسش دانشمندان اینجاست... رازهای شگفت انگیز ذهن انسان تصویر ذهنی که ما از خویش داریم براساس اعتقادات ، باور ها ، ارزش های حاکم بر جامعه، تجارب گذشته ، موفقیت ها ، شکست ها ، تحقیرها  و پیروزیها شکل گرفته است  و از مجموعه این عوامل است که در ذهن تصویری از خود می سازیم. 

ذهن انسان دارای دو بخش است : 

ذهن هوشیار یا ضمیر خود آگاه    

ذهن نیمه هوشیار یا ضمیر ناخودآگاه 

 بهترین راه درک ذهن هوشیار و نیمه هوشیار این است ک به آنها بصورت یک باغچه نگاه کنیم . شما یک باغبان هستید و در طول روز مشغول کاشتن دانه هایی ( همانهائی که روزانه به فکر خود راه می‌دهید) هستید. هرچه را که می کارید در تن و محیط زندگیتان درو می کنید . اکنون مشغول کاشتن افکار مربوط به آرامش ، عمل درست، حسن نیت و سعادت بشوید و  به آرامی و علاقه در باره ویژگیهای آنها بیندیشید، آنچه را که اندیشیده اید به طور کامل در ذهن آگاهتان جای دهید و به کاشتن این دانه های شگفت انگیز ادامه دهید دراین صورت محصول با شکوهی را درو خواهید کرد. ذهن شما همه چیز را کنترل می کند ... پس باید رازهای درون ذهنتان را بدانید ....با دانستن رازهای ذهنتان به  رازهای موفقیت خواهید رسید... اگر راز ذهن را بدانید به رازهای شاد زیستن پی خواهید برد .

 منبع:کلینیک جامع آموزش پزشکی

نظرات 2 + ارسال نظر
ماندانا دوشنبه 19 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:00 ب.ظ http://wildlgtigress.blogsky.com

سلام وبلاگتون آموزنده هست

سلام دوست خوبم
از لطفتون ممنونم همیشه شاد و پرانرژی باشید

khalil سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:00 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد